عناصر چهارگانه

شناخت شخصیت از روی چهار عنصر طبیعت

چهار عنصر طبیعت و انسان

1 – آتش

2 – خاك

3 – هوا

4 – آب


1 . اولین عنصر آتش متولدین ماه فروردین- مرداد- آذر- جزء عنصر آتش می باشند افرادی پرشور.احساساتی. فعال.پر انرژی.و بسیار خلاق هستند آنها سرشار از زندگی با محبت و خونگرم بوده و تاثیر مستقیم و فوری بر روی محیط خود دارند. هنگامی كه دو نفر از این عنصر به یكدیگر ملحق شوند تركیبی مستحكم بوجود می آید.آنها برای یكدیگر به طرق گوناگون موجبات موقعیتهای مناسب و مهیجی را فراهم می آورند. گسترش ویژگی های افرادی كه در عنصر آتش قرار دارند می تواند موجبات افراط و زیاده روی شده و مشكل آفرین گردد.این افراد دارای طول موج احساسی یكسانی بوده و عشق برای آنان معنی بزرگی دارد آنها نیاز به دوستی و رابطه گرم و پر محبت دارند و غالبا بسیار مهربان هستند.

2 . عنصر خاك متولدین ماه اردیبهشت – شهریور- دی- ویژگی های ذاتی مشترك متولدین در این عنصر به واقع بینی – ماده گرایی و همچنین احتیاط و دقت محدود شده است آنها علاقه زیادی به ثابت قدم بودن دارند و برای بهبود و تحكیم وضعیتشان در زندگی به سختی تلاش می كنند. زمانیكه دو نفر از این عنصر به یكدیگر می رسند ملاقات آنها با بینش بطرف خاك(پایین یا زمین) است و این به آن معناست كه افكار بلند پروازانه ندارند . خاك با خاك موجب اطمینان خاطر یكدیگر را فراهم می كنند و این افراد بگونه شگفت آوری باوفا هستند و در كنار یكدیگر می مانند و حفظ روابط همیشگی برای آنها دارای اهمیت زیادی است.

3 . عنصر هوا متولدین ماه خرداد- مهر-بهمن- این دسته چون در عنصر هوا(باد) قرار دارند نسبت به سایر عناصر دیگر دارای احساسات كمتری می باشند آنها مایلند كه ارزش و تواناییهای روحی خویش را با عشق جلوه دهند تا با دلسوزی و نگاه.متولدین این عنصر شیفته مصاحبت و تبادل نظر بوده و خلاقیت را بر انجام ایده های جدید ارجحیت می دهند به ویژه آنها از همراهی با افرادی كه در این عنصر می باشند لذت می برند اگر چه ابراز احساسات برایشان دشوار است. در مواردی كه عقاید خود را به ناچار تغییر می دهند نسبت به اعتماد خود به هر چیز و هر كس نگران می شوند. بنابراین آنها از دیدگاه افكار و عقاید با یكدیگر تناسب دارند و چنانچه توقعات احساسی غیر قابل اجراپیش آید سبب بروز مختصر علائم خطر می شود.

4 . عنصر آب متولدین ماه تیر- آبان- اسفند- اینها سخت تحت سلطه احساسات قوی واقع شده اند كه این احساسات آنها را خشن و حساس می سازند.بهترین فرد برای درك نیازهای عنصر آب فرد دیگری از همین عنصر است زیرا ممكن است دیگران خصوصیات ویژه آنها را به عنوان عدم تمایل و ایجاد ارتباط تلقی كنند.در رابطه بین دو عنصر آب و آتش همانگونه كه اشاره شد احساسات آنها رل اساسی را بازی كرده و آنها محافظ و مدافع یكدیگرند.روابط عناصر آب صلح و آرامش را همراه دارد و بر زندگی آنان حكمفرمایی میكند اما بدلیل داشتن احساسات قوی می تواند اثر مخالف نیز داشته باشد و منجر به بازیهایی شود كه سبب نابودی روابط صمیمی گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 23 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین